Naast gezonde vetten en vezels bevat de avocado ook veel vitaminen en mineralen zoals kalium, magnesium en vitamine A, B1, B2, B6, C, E en foliumzuur (B11). Wist je dat de avocado – ook wel advocaatpeer genoemd – een groene vrucht is? Hij groeit aan de advocaatboom. De vrucht rijpt niet aan de boom, maar pas nadat hij geplukt is. Het is officieel dus geen groente, maar een vrucht.

Boodschappenlijstje voor 2 personen
– 1 avocado
– 2 kleine eieren
– Peper
– Bieslook
– Olijfolie

Verwarm de oven voor op 200 graden.Snij de avocado’s doormidden en verwijder de pit. Hol ze net iets dieper uit, anders past het eitje er niet in.Strooi wat peper over de holte van de avocado. Breek een eitje in ieder helft van de avocado en leg ze in een ovenschaal. Besprenkel ze met olijfolie. Bak de avocado’s in ongeveer 15 minuten af in de voorverwarmde oven. De gevulde avocado is klaar als het eitje gestold is. Serveer de gevulde avocado met wat bieslook.

Voedingswaarde per persoon:
336 kcal – 7,9 g eiwit – 1,8 g koolhydraten – 32,2 g vet – 5 g verzadigd vet – 4 g vezels – 0,2 g zout.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *