Cholesterol is nodig in je lichaam om te kunnen functioneren. Echter wanneer je teveel cholesterol hebt, kan dit in je slagaderen neerslaan en vernauwingen veroorzaken. Als dit gebeurd neemt de kans op hart- en vaatziekten toe. Een te hoog cholesterol wordt ontdekt bij bloedonderzoek, je kan dit zelf niet voelen.

Risicofactoren voor een verhoogd cholesterol kunnen zijn
– Verkeerd voedingspatroon
– Overgewicht
– Een traag werkende schildklier
– Een hoge bloeddruk
– Diabetes
– Roken
– Erfelijkheid

Een te hoog cholesterolgehalte kan worden behandeld met medicatie. Gelukkig kan een aangepast/gezond voedingspatroon je cholesterolgehalte fors doen dalen.

Cholesteroldaling en Food2Lifestyle

Met het juiste voedingspatroon kun je dus je cholesterolgehalte flink laten dalen. Daarnaast komt het gunstige effect van gewichtsverlies en een eventuele daling van hoge bloeddruk er nog als bonus bij!

Samen kijken we naar je huidige eetpatroon en voedingsgedrag, zodat we weten waar de knelpunten zitten die invloed hebben op je cholesterol waarde. We nemen je gehele voeding onder de loep en met kleine aanpassingen kunnen we al verbetering toepassen. Dit kan bijvoorbeeld zijn door voedingsmiddelen met plantensterolen toe te voegen. Dit is een stof die ervoor zorgt dat er minder cholesterol vanuit je darmen in je bloed terecht komt.

We kijken ook naar jou wensen en behoefte, zodat we een advies kunnen geven wat haalbaar is en je makkelijk kan toepassen.

 

 

Is jouw gewicht gezond?

BMI betekent Body Mass Index. De BMI is een getal om te bepalen of je te zwaar bent, een gezond gewicht hebt of te licht bent. Hiernaast kun je gemakkelijk je BMI berekenen.

 

Know your BMI

Select your height  


Introduce your weight

 

Marloes Aanstoot

Marloes Aanstoot

Diëtist
Lysanne Bekker

Lysanne Bekker

Diëtist